Pentru anul 2008 Asociaţia Bioterra
îşi propune obiective prin realizarea cărora să îşi împlinească obligaţia statutară de a contribui la dezvoltarea agriculturii ecologice. După principalele domenii de activitate acestea sunt:
A. Sub aspect organizatoric:
-
Întărirea continuă a Asociaţiei prin primirea de noi membri activi şi simpatizanţi.Prin derularea proiectului SOROS se au în vedere activităţi care să contribuie la informarea reprezentanţilor a 8 ţări partenere despre ecoagricultura românească şi la stabilirea de strategii în dezvoltarea agriculturii, pentru promovarea mai eficienta a sistemului ecologic şi pentru întărirea capacităţii de pătrundere pe piaţă a gospodăriilor certificate.
- Înfiinţarea de filiale ale Asociaţiei în judeţele cu un număr mare de membri şi unde aceştia doresc realizarea acestor filiale.
- Schimb permanent de informaţii între membrii Asociaţiei şi Consiliul de Conducere.
B. Pentru promovarea agriculturii ecologice:
-
Implementarea în agricultura ecologică a rezultatelor cercetării ştiinţifice de profil, prin:
- editarea revistei Bioterra;
- elaborarea şi difuzarea unor tehnologii ecologice în cultura plantelor, creşterea animalelor şi procesarea produselor agroalimentare ecologice;
- vom realiza 4 cursuri, 10 seminarii, 2 filme tematice, 2 vizite de documentare şi, 3 loturi demonstrative;
- alegerea şi abilitarea unor ferme ecologice model pentru cultura plantelor, creşterea animalelor şi procesarea produselor ecologice, şi
- înfiinţarea unui număr de 3 fâşii ecologice în diferite zone reprezentative;
- promovarea activităţilor de asociere între producătorii ecologici.
C. Promovarea produselor alimentare ecologice, educaţia consumatorilor şi dezvoltarea pieţei agroalimentare bio în România:
- Ţinerea la zi a bazei de date privind cererea şi oferta de produse ecologice pe piaţa internă şi la export;
- Tinerea la zi a paginei web mai ales rubrica ştiri precum cerera şi oferta produselor ecologice.
- Participarea cu produse alimentare ecologice la cel puţin 2 târguri, 3 expoziţii, promovarea lor prin mass media;
- Acţiuni de educare a consumatorilor care trebuie să treacă de la alegerea produselor alimentare „cu ochiul” la alegera lor „după calitate şi sănătate” şi urmărirea etichetării produselor;
- Organizarea de pieţe bio în Transilvania şi înfiinţarea unor asociaţii de valorificare a produselor ecologice;
- Se vor intocmi cel puţin două proiecte pentru a câştiga fondurile necesare realizării activităţilor prevăzute
D. Pentru creşterea prestigiului Asociaţiei Bioterra:
- Realizarea şi întărirea colaborărilor cu ONG-urile din ţară, găsirea de noi parteneri;
- Deschiderea spre colaborare internaţională cu toate ţările interesate;
-
Introducerea în programul viitoarelor conferinţe ale Bioterrei a unei sesiuni de referate ştiinţifice care să cuprindă cele mai noi realizări în domeniu, din ţară şi din străinătate.
Preşedinte
Prof. Dr. Cornel Man